Katowice, 27 maja 2013 – W odbywających się w dniach 25 – 26 maja w stolicy 

Górnego Śląska targach ProfiAuto Show 2013 udział wzięło 140 wystawców z 

branży automotive – najwięcej spośród wszystkich imprez motoryzacyjnych 

w Polsce. W trakcie dwóch dni, targi odwiedziło także ponad 35 tysięcy osób. 

Spełniło się tym samym założenie organizatorów, aby jubileuszowe targi 

ProfiAuto Show były największą z organizowanych do tej pory edycji. 

Skala imprezy i zainteresowanie jakie wzbudziła, ugruntowały pozycję 

ProfiAuto Show w gronie największych wydarzeń motoryzacyjnych w 

kraju. Na przestrzeń jaką zajęli wystawcy, zespoły muzyczne, organizatorzy 

pokazów i odwiedzający ProfiAuto Show 2013 złożyło się 12 000 m2. Były to 

zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne tereny katowickiego Spodka, które 

zagospodarowano, tworząc Centrum Ekspozycyjne, Centrum Szkoleniowe oraz 

Centrum Rozrywkowe. 

W Centrum Ekspozycyjnym można było zobaczyć z bliska niepowtarzalne 

modele samochodów, takie jak m.in.: Ferrari F430, Lamborghini Gallardo, 

Mercedes AMG SLS GT3, Lamborghini Aventador, Bentley Continental GT 6.0 

Twinturbo, Audi R8 Spyder oraz Lotus Elise S1. Stoiska firm motoryzacyjnych 

m.in. Brembo, Valeo, TRW i Monroe przyciągały różnorodnymi atrakcjami. 

Odbywały się na nich konkursy, prezentacje i pokazy przybliżające zwiedzającym 

funkcjonowanie skomplikowanych podzespołów samochodowych. Wzbudzały 

one zainteresowanie zarówno starszych, jak i najmłodszych pasjonatów 

motoryzacji. Na stoisku organizatora targów – Profi Auto, spora kolejka ustawiła 

się np. do profesjonalnego symulatora jazdy.

Zorganizowane na placu przed katowickim spodkiem Centrum Rozrywkowe 

przyciągało zwiedzających dynamicznymi pokazami m.in. umiejętności 

kaskaderskich oraz driftu samochodowego i stuntu motocyklowego. Pokazom 

towarzyszyły również koncerty zespołów muzycznych.

Centrum Szkoleniowe ProfiAuto Show było miejscem, w którym pasjonaci 

motoryzacji mogli poszerzyć swoją wiedzę m.in. na temat serwisowania układów 

hamulcowych, doboru olejów silnikowych oraz diagnostyki samochodowej. 

Ten element programu targów wzbudzał szczególne zainteresowanie 

profesjonalistów i przedstawicieli branży motoryzacyjnej, dla których targi 

stanowiły także okazję do poszerzenia wiedzy i nawiązania nowych kontaktów 

biznesowych.

– W pełni spełniliśmy nasze tegoroczne założenia. Cieszymy się, że ProfiAuto 

Show odwiedza z roku na rok coraz więcej wystawców i gości. To dla nas 

satysfakcja i wyzwanie – podsumował Olgierd Langer, prezes Profi Partners sp. z 

o.o., organizatora imprezy.

REKORDOWA 

EDYCJA TARGÓW

12